Завантажити конспект
Завантажити презентацію
Завантажити відеурок
Завантажити програму
Урок №____ Дата________
Тема. Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з поняттям графічного редактору, середовищем растрового графічного редактора
розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, уміння виділяти головне, увагу;
виховна: виховувати працьовитість, самостійність, охайність при веденні записів.
Сприяти попередженню втоми на уроках, використовуючи релаксаційі методи або компенсаторно-нейтралізуючі прийоми.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок.
Обладнання:.
Базові поняття: графічний редактор, панель інструментів.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
II. Актуалізація опорних знань.
- Які інструменти люди використовують для малювання?
- Які способи малювання ви знаєте?
- Мотивація навчальної діяльності.
На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь що таке графічний редактор, які елементи містить вікно графічного редактора, які групи інструментів містить стрічка. (Учні записують в зошит дату та тему уроку.)
- Пояснення нового матеріалу.
У своїй діяльності люди часто опрацьовують графічні зображення: створюють малюнки за допомогою різних інструментів, змінюють їх, переглядають. Виконувати ці дії можна не лише з паперовими зображеннями, а й із зображеннями, збереженими у файлах, - за допомогою комп'ютера. Для цього використовують графічні редактори.
Графічний редактор - це програма, яка допомагає створювати та змінювати зображення на комп'ютері.
До стандартних операцій, які зазвичай дозволяють виконувати графічні редактори, належать:
- Малювання зображення в ручному режимі за допомогою маніпулятора «миша» або подібного йому пристрою.
- Зміна кольору зображення.
- Побудова основних графічних примітивів. До основних графічних примітивів належать: відрізок, коло (овал), прямокутник, крива та інші.
- Заповнення замкнених областей.
Програма аналог Paint — найпростіший графічний редактор. По своїх можливостях він не відповідає сучасним вимогам, але через простоту і доступність залишається необхідним компонентом операційної системи. Розібравшися з принципами управління цією програмою, легше освоювати інші, більш могутні засоби роботи з графікою.
Програма запускається командою Пуск —> Програми —> PicPick.
Робоче вікно програми PicPick складається з елементів управління, окрім рядка меню, входять панель інструментів, палітра настройки інструменту і колірна палітра. Кнопки панелі інструментів служать для виклику креслярсько-графічних інструментів.
Вкладки - це елементи вікна, за допомогою яких інструменти групуються за призначенням. Як правило, першою відображена вкладка, з якою найчастіше розпочинають працювати.
Прапорцями називають об'єкти, за допомогою яких можна увімкнути або вимкнути відображення елементів вікна або певний режим роботи.
У лівій частині рядка заголовка вікна графічного редактора розташована панель швидкого доступу. На ній зібрані у вигляді кнопок вказівки, яких немає на стрічці, але які часто виконуються при роботі із зображеннями. Ці кнопки дублюють деякі вказівки, які містяться у меню.
Додаткова інформація.
Слово «редакторе походить від латинського redactus - приведений до ладу. Як правило, редактор - це людина, яка здійснює редагування: внесення змін до тексту, зображень, фотографій. Редакторами також називають комп'ютерні програми, за
допо могою яких можна вносити зміни до даних різного типу.
- Фізкультхвилинка.
Ведмежата в лісі жили, Головою вертіли.
Ось так, ось так - головою вертіли.
Ведмежата мед шукали,
Дружно дерево гойдали,
Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.
Вперевалочку ходили
Та із річки воду пили.
Ось так, ось так - та із річки воду пили.
Ну, а потім танцювали,
Вище лапи піднімали.
Ось так, ось так - вище лапи піднімали.
- Закріплення нового матеріалу.
1. Робота з підручником: § 15. Обговорюємо: № 1,2 ,3
Працюємо в парах. № 1, 3.
- Робота з комп'ютером.
Інструктаж з правил техніки безпеки.
Вправа 1. Ознайомлення з елементами середовища графічного
редактора PicPick, (ст. 127)
Вправа 2. Панель швидкого доступу, (ст. 128)
- Фізкультхвилинка (офтальмологічна пауза).
Очі щільно ми закрили - це один, два, три, чотири. Потім ширше розкриваєм, Вдалині щось роглядаєм. І поки ми розглядали До шести порахували. Щоб очі наші відпочили, Робим це разів чотири.