П`ятниця, 03.05.2024, 13:48
Сайт вчителя фізики та інформатики Лелеки Миколи
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Каталог статей Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [1]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Корисні посилання
Онляндія

Український центр оцінювання якості освіти

Головна » Статті » Мої статті

Інструкці

Затверджено

 

                                                                                  Наказ від _____________ №______

                       

Директор __________  Л. Руденко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція  №_____

 

 

З правил безпеки під час занять в кабінеті фізики загальноосвітнього  навчального  закладу.

 

1.Загальні  положення

   

1.1.інструкція  з  техніки  безпеки  для  кабінету  фізики  загальноосвітнього навчального  закладу  (далі – Інструкція)  поширюється  на  всіх  учасників навчально-виховного  процесу  під  час  проведення  практичних  занять  з  фізики, (лабораторних  і  практичних  робіт)  у  загальноосвітніх  навчальних  закладах  незалежно  від  форм  властивості. 

1.2.Інструкція  розроблена  на  основі  державного  нормативного  акта  про  охорону  праці.  ДНАОП  9.2.30-1.04-98 «правила  безпеки  під  час  проведення  навчально-виховного  процесу  в  кабінетах  (лабораторіях)  фізики  загальноосвітніх навчальних  закладів,  затверджено  наказом  Держнаглядоохоронпраці  України  від  16.11.98  №220.»

1.3.Інструкція  є  основною  для  розробки  інструкцій  з  безпеки  під  час  проведення  практичних  занять  у  кабінетах  (лабораторіях)  фізики  загальноосвітніх  навчальних  закладів(далі  кабінети  хімії).      Інструкція  розробляється  завідувачем  кабінету  фізики  та  затверджується керівником  (власником)  загальноосвітнього  навчального  закладу.

      Вимоги  зазначеної  інструкції  є  обов’язком  для  виконання  всіма ,хто

працює  в  кабінеті  фізики.

1.4.Всі  учасники  навчально-виховного  процесу  в  кабінеті  фізики  (учні, лаборанти,  вчителі)  мають  користуватися  засобами  індивідуального  захисту.

1.5.Відповідно  до  “Правил  безпеки  під  час  проведення  навчального  процесу в  кабінетах  (лабораторіях)  фізики  загальноосвітніх  навчальних  закладів ” учні,  лаборанти  проходять  інструктаж  з  безпеки  праці  та  навчання,  з правил  надання  першої   (долі карської)  допомоги  при  характерних  ушкодженнях  у  кабінеті  фізики.

1.6.Практичні  заняття  в  кабінеті  проводяться  тільки  в  присутності  вчителя

фізики  та  лаборанта.

1.7.Учні  дотримуються  правил  поведінки  для  учнів  під  час  уроку.

1.8.Учням  забороняється  приносити   в  кабінет  сторонні  речі  та  предмети. Особливо  це  стосується  отруйних,  вибухонебезпечних,  легкозаймистих   Речовин,  сірників,  петард,  лазерні  указки   тощо.

1.10. З  метою  запобігання  пожежі  в  кабінеті  забороняється  користуватися Відкритим  вогнем  ( сірниками, свічки, бенгальські  вогні  тощо.) 

  1. Під  час  роботи  в  кабінеті  фізики  будьте  обережними, додержуйте  порядку  й  чистоти  на  робочому  місці,  виконуйте  правила  техніки  безпеки.  Безладність,  поспішність,  недбалість  у  роботі  й  порушення  правил  техніки  безпеки.  Безладність, поспішність,  недбалість  у  роботі  й  порушення  правил  техніки  безпеки  можуть  призвести  до  нещасних  випадків.  Будьте  уважні  й  дисципліновані, точно  виконуйте. вказівки  вчителя.

1.12  При  роботі  з  хімічними  речовинами  слід  дотримуватися  чинних

правил  та  інструкцій  передбачених  для  кабінетів хімії.         

1.13. На заняттях  в кабінеті  фізики  можна  використовувати  технічні засоби навчання, які наведені в Типових  переліках  навчально-наочних посібників  та  технічних  засобів навчання  для загальноосвітніх  шкіл ( І , ІІ, ІІІ ступенів) 

1.14. Не дозволяється  застосовувати прилади, що не відповідають вимогам  безпеки праці, особливо це стосується  електрообладнання .             

1.15. Кабінет фізики оснащується  медичною  аптечкою з набором  перев’язу вальних  засобів і  медикаментів, комплектом засобів  індивідуального   захисту  та інструкцією з надання першої  до лікарської  допомоги.

1.16. Перебувати  учням  у приміщенні  кабінету (лабораторії ) фізики і в лаборантській  дозволяється  тільки в присутності  вчителя  фізики,або лаборанта.

1.17. Не дозволяється  використовувати  кабінети  фізики, як  класні  кімнати для  проведення  занять з  інших  предметів, зборів. 

 

2. Перед початком  роботи .

 

2.1.Розміщуйте  прилади ,матеріали ,обладнання  на  своєму  робочому      місці  так,  щоб  запобігти  їх  падінню  або   перекиданню. 

2.2  Уразі  необхідності  занулення  електроприладу   в  процесі   практичної   роботи  - перевірити   надійність   з’єднання  з  заземлюючим  пристроєм.

  1.  Звільніть  робоче  місце  від  усіх  не  потрібних  для  досліду  предметів  і матеріалів.
  2. Перевірте  наявність  і  надійність  посуду , приладів та інших  предметів, необхідних для  виконання  завдання.    

2.5  Починайте  виконувати  завдання  тільки  з дозволу  вчителя;

2.6 Виконуйте  тільки  ту  роботу,  яка  передбачена  завданням , або доручена  вчителем .

2.7. У  разі  необхідності,  за  вказівкою  вчителя, обов’язково  слід  користуватися  індивідуальними  засобами  захисту 

2.8  Уважно  вивчіть  зміст  практичної  (лабораторної) роботи,продумайте порядок  безпечного  виконання  її, дотримуючись при цьому  правил  пожежної  та електробезпеки.

 

  3.Під  час  роботи.

 

3.1. Щоб  запобігти  падінню  під  час  проведення  дослідів,  скляні  посудини  (пробірки,  колби) обережно  закріплюйте  в лапці  штатива.

3.2. Під  час  проведення   дослідів  не  допускайте  граничних  навантажень  вимірювальних  приладів.  Працюючи  з  приладами  із  скла,  будьте  обережні.  Не  виймайте  термометри  з  пробірок  із  затверділою  речовиною.        

3.3. Стежте  за  справністю  всіх  кріплень  у  приладах  і  пристроях.

Не  доторкуйтесь  (особливо з непідібраним волоссям)  до обертових частин  машин  і  не  нахиляйтесь над ними.                    

3.4. Для  складання  експериментальних  установок  користуйтесь  проводами  (з  наконечниками  і  запобіжними  чохлами ) з міцною ізоляцією  без  видимих  пошкоджень.

3.5. Складаючи  електричне коло, уникайте  перетину  проводів;  забороняється  користуватися  провідниками  із  спрацьованою  ізоляцією  і  вимикачами  відкритого  типу (при  напрузі  понад  42В).

3.6. Джерело  струму  електричне  коло  вмикайте  в  останню  чергу. Складне  коло  вмикайте  тільки  після  перевірки  і  з  дозволу  вчителя.  Наявність напруги  в  колі  можна  перевірити  тільки  приладами  або  покажчиками  напруги.

3.7.Не  доторкуйтесь  до  елементів   кола,  що  не  мають  ізоляцію  і  перебувають  під  напругою.  Не  виконуйте  повторне  з’єднання  у   колах  і  не  замінюйте  запобіжники  до  вимикання  джерела  струму.

3.8.Стежте  за  тим,  щоб  під  час  роботи  випадково  не  доторкнутися  до  обертових  частин  електричних  машин.  Не  виконуйте  повторно  з’єднань  в  електро-колах  машин  до  повної  зупинки  якоря  або ротора  машини.

3.9.Не  доторкуйтесь  до  корпусів  стаціонарного  електрообладнання,  до  затискачів  відімкнутих  конденсаторів.

3.10. Користуйтесь інструментом   з  ізолюючими   ручками

3.11. Не  залишайте  робочого  місця  без  дозволу   вчителя            .

3.12. Для   приєднання  споживачів  до  мережі  користуйтеся   штепсельними з єднаннями  

3.13. Під  час  ремонту  і  роботи  електроприладів  користуйтеся   розетками, гніздами,  затискачами  з  не  виступаючими  контактними  поверхнями.

3.14. Додержуйте  правил  особистої  гігієни.

3.15. Тримайте  руки  в  чистоті. При  неохайному стані  рук  під  нігтями  можуть  нагромаджуватися   шкідливо  діючі  речовини,  які , потрапляючи з  їжею  в  організм, призводять  до  отруєння .   

 

Під  час  роботи  з  хімічними  реактивами  в  кабінеті  фізики, не  пийте  воду  і  не  вживайте  їжу.

  

3.16. В  кабінеті  фізики  під  час  навчального  процесу  забороняється:

 

  • Порушувати  правила  для   учнів ;
  • Виконувати  будь-які  роботи  без  вказівки   та  дозволу  вчителя;
  • Приносити   в  кабінет  стороні  предмети  особливо  це  стосується  пожежо–вибухо   небезпечних,  отруйних  речовин,  всіх   видів  зброї.  (петарди,  лазерні  указки,  запальнички  тощо )  та  користуватися  ними під  час  занять;
  • Виконувати  роботи  на  висоті  (  вище  1 м. )  та  використовувати  тимчасові  випадкові  підставки;            
  • Виконувати  роботи  по  миттю ,  очищенню  віконного  скла,  заміні  електролампочок,   ремонтуванню  електророзеток  та  електровимикачів;
  • Приводити  в  клас  сторонніх   осіб  без  дозволу  вчителя.
  • Порушувати  вимоги  правил  пожежної  безпеки ,  залишати  без  нагляду  запалені   спиртівки,  ввімкнені  електронагрівальні  прилади.
  • Самовільно  без  відома  вчителя  брати  з  собою  в  будь-якій  кількості  хімічні  речовини.

 

  • Проводити  всі  види  “експериментів”  не  передбачених  темою  уроку  та  без  відома  і  дозволу  вчителя.
  • порушувати правила  електробезпеки
  • користуватися  ртутними  термометрами .
  • учням  працювати  з  кіноапаратурою  без  посвідчення  кіно демонстратора   та  посвідчення  про  проходження   навчання  з  пожежно-технічного  мінімуму .
  • розміщувати  електророзетки  в  безпосередній  близькості  від  стояків  водопровідних  і опалювальних  систем ,  радіаторів  і  раковин. 
  • Працювати  з  електрообладнанням  поблизу  неогороджених  діелектричними  решітками  стояків  водопровідної ,  каналізаційної  та  опалювальної  систем.
  • використовувати   нестандартні  запобіжники  “жучки”
  • користуватися  бензином,  як  запальним   до  спиртівок.
  • користуватися    під  час  проведення   практичних  робіт   приладами, механізмами,  які  створюють  фоновий  шум  більше  50 дБ  і  більше.

3.17. Не  відволікайтесь   самі  й  не  відволікайте  інших  від  роботи  сторонніми  розмовами.

3.18. При  наявності  газової  мережі,  правильно  користуйтесь  газовим  пальником. Щоб   запалити  пальник,  піднесіть  запалений  сірник  до  верхнього  отвору  пальника  і  відкрийте  газовий  кран. 

  Стежте  за  тим,  щоб  горіння  було  нормальним. У  всіх  випадках  не  залишайте  ввімкнені  газові  пальники  без  нагляду. Після  закінчення  робіт  вимкніть  пальник.

3.19. Під  час роботи  зі  скляними  приладами  необхідно:

  • користуватися  скляними  трубками,  що  мають  оплавлені  краї;

-   підбирати  для  з’єднування  гумові  й  скляні  трубки  однакових  діаметрів, а   кінці  змочувати  водою,  гліцерином  або  змазувати  вазеліном;

  • використовувати  скляний  посуд  без  тріщин;
  • не  допускати  різних  змін  температури  і  механічних  ударів;
  • бути  обережним,  вставляючи  корки  в  скляні   трубки  або  виймаючи  їх;
  • отвір  пробірки  або  шийку  колби  під  час  нагрівання  в  них  рідин  спрямовувати  в  бік  від  себе  і  учнів.
  • Не  дозволяється  закривати  посудину  з  гарячою  рідиною  притертою  пробкою  доти,  поки  вона  не  охолоне;  брати  прилади  з  гарячою  рідиною  незахищеними  руками. 

3.20. Не  дозволяється  застосовувати  пароутворювачі  металеві ,  лампи  лабораторні  бензинові, прилад  для  визначення  коефіцієнта  лінійного  розширення  металів (з металевими  трубками  що нагріваються   парою).

3.21. Не  можна  перевищувати  межі  доступних  частот  обертання  на  відцентровій  машині, універсальному  електродвигуні, обертовому  диску, що  зазначені  у  технічних  описах. Під  час  демонстрування  необхідно  стежити  за  справністю  усіх кріплень у приладах.

Щоб  запобігти  травмуванню  деталями, які відлетіли, перед  учнями  необхідно  встановити  захисний  екран.

3.22. Не дозволяється  користуватися пилососом та іншими вітродувами під час проведення демонстраційних  дослідів з приладом з механіки на повітряній подушці, якщо перевищується рівень фонового шуму-50 дБ і більше.

3.23. Під час налагодження та експлуатації осцилографів і  телевізорів необхідно особливо обережно поводитися з електронно-променевою трубкою. Неприпустимі удари по трубці або потрапляння на неї розплавленого припою, бо від цього трубка може вибухнути.

3.24. Не дозволяється вмикати без навантаження випрямлячі (особливо старі), в них електролітичні конденсатори фільтра помітно нагріваються, а іноді й вибухають.

3.25. Не можна залишати без нагляду включені електро та радіопристрої і допускати до них сторонніх  осіб.

3.26. Під час експлуатації джерел високих напруг (електрофорна машина , перетворювачі типу “Розряд”) потрібно дотримуватися таких запобіжних заходів:

  • не доторкуватися до деталей і провідників руками  або струмопровідними предметами.
  • Переміщувати високовольтні з’єднувальні провідники або електроди кулькового розрядника за допомогою ізолюючої ручки.
  •  Опісля вмикання необхідно розрядити конденсатори, з’єднавши їх виводи розрядником або гнучким ізольованим проводом.

 3.27. Не дозволяється експлуатувати дугову або ртутно-кварцову лампу без кожуха. Для спостереження за запалюванням цих ламп через оглядове вікно кожуха вчитель повинен користуватися захисними окулярами.

3.28. Не  дозволяється   використовувати   не розжарювані    труби: рентгенівські  для  відхилення   катодних  променів,  вакуумні  із  зіркою,  вакуумні  із  млиночком  тощо.

3.29. Не  допускається   пряме  потрапляння  в  очі  вчителя  та  учнів  світла  від  електричної  дуги  проекційних  апаратів,  стробоскопа  або  лазера.

3.30.  Не  дозволяється  експлуатувати  лазер   без  захисного  заземлення ,  обмеження  екраном  поширення  променя   вздовж  демонстраційного   стола.   Не   дозволяється  переміщувати  лазер  вздовж  оптичної  лави  та  робити  будь-які   регулювання,  якщо  знята  верхня  частина  корпусу.

3.31. Під  час  виконання  робіт  на  становлення  теплового  балансу  воду  треба  нагрівати  не  більш як  до  70°С.

3.32. Під час  виконання  постановки  лабораторних  і  практичних  робіт  учням  не  дозволяється  користуватися  приладами  з написами на  їх  панелях (корпусів) “Тільки  для  проведення   дослідів  учителем”.

 

  1. Після  закінчення  роботи.

 

     Прибрати  робоче  місце.

     Після  закінчення  роботи  вимкніть  джерело  електроживлення ,  а потім  розберіть  електричне  коло .

     Здати  вчителеві ,  або  лаборанту  засоби  індивідуального   захисту.

     Прибирання  робочих  місць  після  закінчення  практичних  занять  виконуйте  вказівкою  вчителя.

     Не  виливайте  в  каналізацію  залишки  розчинів.  Зливайте   їх  у  банки  і    склянки , спеціально    призначені    для     цього  .

     Після   закінчення    роботи    помийте    руки   милом .

 

      НЕ   ЗАЛИШАЙТЕ    НА    РОБОЧОМУ     МІСЦІ    ДЖЕРЕЛ    ПОЖЕЖНОЇ    НЕБЕЗПЕКИ

   

5. БЕЗПЕКА     В   АВАРІЙНІЙ       СИТУАЦІЇ.

 

 5.1  У    разі   будь-якої    аварійної ситуації,  нестандартній   ситуації  під   час   виконання  практичної  роботи, пожежі , вимкнення    електроенергії  , порив   водогону  ,опалення  тощо ,треба   негайно   припинити  виконання  лабораторної  (практичної)  роботи  та незаперечно  виконувати  всі  вказівки   вчителя  щодо   евакуації   з   приміщення    та  надання   допомоги   потерпілим.

   5.2 Виявивши   несправність   в  електричних   пристроях , що   перебувають  під   напругою , негайно   вимкніть    джерело   електроживлення   і   повідомте    про   це  вчителя   .

         

       6    Вимоги   безпеки    в    екстремальних   ситуаціях

 

  Загорання  в кабінеті(лабораторії) фізики  слід  відразу  ліквідувати.

У  разі  виникнення  пожежі   необхідно :  

  • -повідомити   пожежну  охорону  (тел. 01)
  • - вживати  заходів  щодо  евакуацій   дітей   з  приміщення ;
  • - вимкнути   електромережу.

 

Легкозаймисті  та  горючі  рідини  і  електропроводку  необхідно  гасити  піском, вогнетривким  покривалом,

Порошковим  вогнегасникам;    знеструмлені  електропроводку  можна  гасити  водою або  будь-якими 

Наявними  вогнегасниками .

 

 

Інструкцію  склав:

 

 

ПОГОДЖЕНО:  

 

Категорія: Мої статті | Додав: Адмістратор (10.05.2014)
Переглядів: 686 | Теги: Фізика, кабінет, Інструкція | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Погода

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz